تاکتیک فروش آلبوم خرید پیشرفته ی HYBE که توجه رو به خود جلب کرده ، انتقاداتی هم در مورد اتوپلی مطرح شده❤️
بعد از بحث مبن هی جین که گفت HYBE پیشنهاد کرد که ADOR از تاکتیک خرید پیشرفته استفاده کنه تا فروش هفته اول ”Get Up” نیوجینز رو تا 100000 نسخه افزایش بده،نتیزن ها دارن میگن اگه تاکتیک خرید پیشرفته توسط کمپانی ها برای افزایش تعداد فروش آلبوم استفاده میشه، کمپانی ها چطور دیجیتال رو تقلب یا خرید میکنن؟ رسانه های کره ای تصمیم گرفتن اون رو بهش ”بازاریابی ویروسی” بگن، اما در ایالات متحده، اصطلاح آشناتر ممکنه ”پایولا” باشه.
به گفته یکی از بیزینس ها، گفته که هر بار که یک پلی لیست از سبک هیپ هاپ/آر اند بی رو تو فروشگاهش پخش میکنه، یک آهنگ گروه دخترانه روکی که حتی سبکش ژانر هیپ هاپ/آر اند بی نیست به عنوان بخشی از میکس پخش میشه. با این حال، از اونجا که آهنگ با جو فروشگاهش مطابقت نداشت، اون آهنگ رو رد میکنه و با این حال باز هم همون آهنگ 7-8 بار پخش میشه و صاحب کسب و کار عصبانی میشه.
این تاکتیک بازاریابی ویروسی به کمپانی ها اجازه میده تا به سرویسهای استریم جهانی مثل YouTube Music، Spotify، Apple Music و Melon تا 10 میلیارد وون (حدود 7.3 میلیون دلار آمریکا) پرداخت کنن تا آهنگی رو که میخوان تبلیغ کنن وتو لیست های محبوب پیشنهاد بشه. اگرچه هیچکس آگاهانه این آهنگ رو استریم نکرده، اما بدون توجه به اینکه شنوندگان میخوان به اون گوش بدن یا نه، ناگهان در در زمانهای تصادفی پخش میشه.
خیلیا بر این باورن که این تاکتیک به طور کامل نوعی ساجگی (دستکاری نمودار) محسوب میشه.نتیزن های کره ای مایلن که این تاکتیک به طور رسمی توسط کمیسیون تجارت منصفانه کره بررسی بشه. به گفته کمیسیون تجارت منصفانه، تاکتیکهای بازاریابی ویروسی رو نمیتوان در حال حاضر ساجگی در نظر گرفت، اگر به عنوان یکی از انواع تبلیغات در نظر گرفته بشه. با این حال، اگر این تاکتیک منجر به مشکلات دیگه ای مانند دروغ گفتن یا فریب مصرف کنندگان یا نقض قوانین رقابت منصفانه بشه، ممکنه نیاز به بررسی داشته باشه.