چهار کمپانی بزرگ کی پاپ به دلیل نقض حقوق مصرف کنندگان بیشتر از 10 میلیون وون جریمه شدن.همه ی اونا سیاست های غیرقانونی رو اجرا می کنن‼️

طبق گزارش ها، کمیسیون تجارت منصفانه ی فروشگاه های آنلاین چهار کمپانی بزرگ کی پاپ،اس ام،جی وای پی،وایجی و هایب رو به دلیل نقض حقوق مصرف کنندگان تحریم کرده.

 

مشخص شد که هر چهار کمپانی با تعیین دوره‌های بازپرداخت خودسرانه و کوتاه‌تر از زمان تعیین شده ی قانونی و اعمال شرایط سخت‌گیرانه برای بازپرداخت کالاهای مرتبط با آیدل ها قانون تجارت الکترونیک رو زیر پا گذاشتن.علاوه بر این،کمپانی ها اطلاعات خاصی در مورد تحویل محصول ارائه نکردن، که FTC هم اون رو خلاف دونست.

 

قانون تجارت الکترونیک میگه که اگه کالایی عیب داشته باشه و خراب باشه، خریدارها میتونن ظرف سه ماه بعد از دریافتش، درخواست بازپرداخت کنن. اما SME و JYPE مستقیماً این حقوق رو نقض می‌کنن و خریدارها رو ملزم میکنه تا ظرف هفت روز بعد از تحویل، ادعاهای مربوط به موارد خراب شده یا نادرست رو ارسال کنن.

 

اس ام،هایب و جی وای پی مشخص شد که بعد از یک دوره معین (یک ماه از زمان ارسال برای هایب و 30 روز برای دو کمپانی دیگه)، این کمپانیا هیچ گونه خسارتی برای جنس های خراب نمیدن. قانون تجارت الکترونیک میگه که حتی اگر بسته بندی محصول در هنگام باز کردن جعبه آسیب ببینه، مصرف کننده همچنان حق درخواست بازپرداخت وجه رو داره که این کمپانیا این کار رو نکردن.

 

اس ام و جی وای پی همچنین از خریدارها می‌خوان که مدارک ویدیویی از بازکردن محصول برای بازپرداخت ارائه کنن، که این یک سیاست غیرقانونیه چون قانون بار اثبات رو بر عهده ی فروشنده گذاشته نه مشتری.

 

از مجموع 10.5 میلیون وون (حدود 7690 دلار آمریکا) جریمه برای هر چهار کمپانی، ویورس به مبلغ 3.00 میلیون وون (حدود 2200 دلار آمریکا) جریمه شد، در حالی که بقیه کمپانیا 2.50 میلیون وون (حدود 1830 دلار آمریکا) جریمه شدن. در واکنش به تحریم‌های FTC، هر چهار کمپانی سیاست‌های خودشونو اصلاح کرده و اونارو با قانون هماهنگ کردن.